معایب و مشکلات آجر دکوراتیو
نوشته شده توسط : میلاد علی پور

در این پست قصد داریم به مزایا و معایب آجرهای دکوراتیو نما بپردازیم. اول به معرفی چند شرکت بزرگ تولید کننده انواع این آجرها می پردازیم و سپس به مغایب هر کدام از این آجرها می پردازیم.

همانطور که از نام این نوع آجرها پیداست، آجرهای دکوراتیو نوعی آجر آنتیک می باشند که میتوانند نمایی زیبا به داخل و یا بیرون ساختمان بدهند. آجرهای آنتیک در سطح بازار به آجر هلندی نیز معروف می باشند.

بزرگترین شرکت های تولید کننده آجر دکوراتیو کدامند؟

کارخانه آجر نسوز امیران از سال 1388 اقدام به بزرگ کردن خط تولید خود نمود و از این رو خط تولید آجر دکوراتیو و آجرهای آنتیم این کارخانه نیز افتتاح گردید. به جرات میتوان گفت بزرگترین تولیدکننده آجرهای دکوراتیو شرکت امیران نما می باشد که محصولات خود را به 20 کشور خارجی صادر می کند.

تنوع در رنگ و ابعاد محصولات، متنوع بودن شکل ظاهری و سبک آجرها، دارا بودن نماد استاندارد ملی، ضمانتنامه 15 ساله آجر نما، دپوی محصولات و به دنبال آن ارسال سریع آجر نما از مهم ترین ویژگی های بارز کارخانه امیران نما می باشد.

انواع آجرهای دکوراتیو نما

آجر دکوراتیو سفیدنمونه آجر دکوراتیو سفید

آجر دکوراتیو شامل انواع مختلفی می باشند که شامل:

  1. آجر های آنتیک معمول بازار می باشند که مهم ترین آن ها آجر دکوراتیو مشکی و آجر دکوراتیو سفید می باشند.
  2. آجرهای رستیک 
  3. آجر طرح چوب برای نمای بیرونی و داخلی ساختمان
  4. آجرهای طرح سنگ و صخره
  5. آجرهای طرح چرم

معایب آجر دکوراتیو

آجرهای دکوراتیو توانایی تحمل حرارت بالا را ندارند، منظور از حرارت بالا کوره و جایی که با حرارت مستقیم آتش سر و کار دارد می باشد.

این آجرها به هیچ وجه در مقابل حرارت مستقیم خورشید تغییر شکل و رنگ نمی دهند، بنابراین استفاده از این آجرها برای نمای داخل و بیرون ساختمان معایبی ندارد و فقط برای استفاده در کوره و یا آتشدان یک مشکل می باشد.

یکی از مزایای ویژه آجرهای دکوراتیو عایق بودن آن دربرابر جذب آب می باشد، بنابراین در فصل زمستان با سرما و انقباض زیاد دچار ترک برداشتن نمی شود.

از مزایای آجرهای دکوراتیو به تولید آن در رنگ های مختلف و متنوع میتوان اشاره کرد.

یکی دیگر از معایب آجرهای دکوراتیو نامرغوب تولید آن با استفاده از متریال نامرغوب می باشد که در کارخانه امیران از مواد معدنی برای تولید این آجر استفاده شده است. همچنین با پخت اصولی آجر دکوراتیو و استفاده از 15 نوع ماده معدنی مقاوت این آجر به شدت در شرکت آجر نسوز امیران بالا رفته است و به هیچ عنوان در هنگام نصب دچار ترک نمی شوند.

شرکت آجر گستر امیران با تاییدیه های مختلف آزمایشگاهی و اطمینان از محصول خود، آجرهای نما را تا 15 سال به صورت کتبا ضمانت می نماید.





:: بازدید از این مطلب : 2678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: